Fotograf pravdivých okamihov

Z fotografií Karola Kállaya, či už majú charakter reportáže, alebo sú zamerané na prírodné scenérie, módu, prípadne portréty, cítiť napriek ich vnútornej dynamike pokoj, pokoru a múdrosť autora. Čisto z pragmatického a zberateľského pohľadu možno povedať, že sú skvelou investíciou predovšetkým pre ich umelecký a duchovný rozmer. Reportáže Karola Kállaya z celého sveta uverejňovali najprestížnejšie európske magazíny: Stern, Der Spiegel, Merian, Focus, Paris Match. Svoju tvorbu bilancoval na mnohých samostatných výstavách doma i v zahraničí (Praha, Berlín, Moskva, Washington, Paríž, Hamburg, Bagdad, Káhira, Osaka, New York, Štokholm, Havana). Bol nositeľom prestížnych ocenení a autorom vyše štyridsiatich knižných publikácií. Prvou boli Slovenské rieky (1954), za Pieseň o Slovensku a Los Angeles získal cenu UNESCO, určenú najkrajším knihám sveta. Taktiež zaujal monotematickými publikáciami o svetových metropolách – New York, Tokio, Moskva, Peking, Mexico City. Medzi jeho posledné diela patrí napríklad autobiografia Potulky životom, Bratislava moja, Photoreporting.

Norbert Šlachta, spracoval Roman Nečas foto: archív rodiny Karola Kállaya

w-portret011 w-586 w-Suvislosti035 w-Suvislosti070 w-Suvislosti079 w-Suvislosti123 w-270Pri osádzaní fotografie v interiéri býva nepísaným pravidlom tzv. galerijná výška. Oči a stred obrazu sú v jednej rovine, avšak veľké fotografie môžu byť zavesené aj o niečo vyššie. Pokiaľ máte motiváciu a možnosti, viete si vytvoriť vlastnú domácu galériu. Treba pritom myslieť na osvetlenie a v prípade viacerých fotografií existuje možnosť zabezpečiť si aj galerijný závesný systém, ktorý umožní posun obrazov vo vertikálnom aj horizontálnom smere bez nutnosti vŕtania dier do stien. Súčasné trendy umožňujú fotografiu adjustovať pod akrylátové sklo alebo na hliníkovú dosku. Všetky možnosti vertikálneho dizajnu aj postfotografického procesu vám môže pri konzultácii navrhnúť galerista Norbert Šlachta.